woensdag 8 januari 2014

En weer een lange dag

Nadat we gisteren rond middernacht in het bivak aankwamen kon het werk pas beginnen. 

Natuurlijk eerst alle (stoere) verhalen uitwisselen met elkaar waarna besproken wordt wat er aan de truck moet gebeuren. Dan toch maar een warm hapje gaan eten. Dit kan tot 03.00 uur, daarna heet het ontbijt. 

Bij de entree in het bivak krijg je niet alleen het routeboek voor de volgende overhandigd, maar ook een stapeltje aanpassingen hierop. Dat laatste komt omdat de route al maanden van tevoren wordt gemaakt en door met name de weersomstandigheden een aantal stukken niet begaanbaar meer zijn. Deze aanpassingen dienen we verwerken in het routeboek. Ook worden door mij de aandachtspunten en gevaarlijke punten met de gele tekstmarker gemarkeerd, de duinen zijn roze en de richtingen markeer ik met blauw. Dit alles neemt, afhankelijk van aantal aanpassingen, tussen 2 en 4 uur in beslag. 

Als dat gedaan is gooi ik mijn tentje in de lucht, het opvouwen kost mij nog steeds veel moeite en soms een kapotte lip. Luchtbedje opblazen, slaapzakje uitvouwen en nog even een koude douche voor het slapen gaan. Om 04.00 uur gaan de luikjes wel snel dicht want om 07.00 uur drijf je vanzelf de tent weer uit. 

Ontbijtje en op naar 300 km verbinding, 400 km proef met de eerste duinen en nog 65 km verbinding. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten