woensdag 8 januari 2014

En brak de pleuris uit....

Onze start op proef 2 verliep voorspoedig. Door het vele stof en tragere voorliggers duurde het telkens lang voor we konden passeren. 

Uiteindelijk kregen we de smaak te pakken en hadden we goede snelheid. 
Plotseling kregen we een storing op de motor en haperde het elektrische circuit. Meteen daarop valt de motor stil en slaan alle remmen vast. 

Uiteindelijk blijkt de turbo kapot en een lekkage in een luchtleiding. Aangezien we een turbo bij hebben gaan we wisselen. Echter blijft het titanium wiel compleet versmolten te zijn in de turbouitlaat waardoor de nieuwe er niet op past. Ook met hulp van Cees Koolen en de mannen van Ginaf Service lukt het niet om de brok titanium los te beitelen. 

Uiteindelijk de oude turbo weer terug geplaatst en hulp ingeroepen dat ze vanuit bivak met een andere turbo onderweg gaan. Ondertussen kunnen wij het lek in de luchtslang gaan dichten. 
De luchtlekkages blijken er ong 10 te zijn. Het blijkt dat met het ploffen van de turbo deze een steekvlam naar achteren onder te truck heeft gegeven waardoor veel rubberen luchtleidingen verbrand zijn. Shit! Kost ons weer 2 uur extra. 

Ondertussen arriveert de persauto van ons Riwald Dakar team met een compleet nieuwe turbo. Na weer 2 uur sleutelen kunnen we eindelijk onderweg naar de duinen waar Gert Huzink vast staat met een kapotte motor. 

Wordt een zware klus om in deze zware zwarte duinen in de nacht dit avontuur aan te gaan. De meeste teams passen hiervoor en wachten tot het ochtendgloren. Maar wij zijn vaker succesvol door de duinen getrokken. We gaan ervoor ..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten