donderdag 9 januari 2014

En we zetten de achtervolging weer in....


Zoals verwacht kwam de auto die ons om 06.00 naar de truck zou brengen niet opdagen. 

Om 07.20 uur is er een andere geregeld die 2 personen van ieder team plus Riwald Nico naar de trucks brengt. Van iedere truck blijft 1 persoon in het dorp om alles te volgen en stroomlijnen. Gezien mijn technisch (on) vermogen blijf ik achter. 

Rond 10.30 uur komt Nico terug het dorp in met de reserveonderdelen uit de truck en de mededeling dat de trucks weer liepen maar ook leeggeroofd zijn. Ons gereedschap, helmen, hans systemen en zelfs de drinknippel zijn weg. Argentijnen zijn dus geen haar beter dan de Afrikanen. Excuses voor de goeie!

Dan begint het lange wachten weer. Verwachting is dat ze rond 13.00 uur toch wel weer terug kunnen zijn. Voor de zekerheid bestellen we in het plaatselijke (en enige) restaurantje vast 6 lomo's voordat ze weer de diepvries in verdwijnen zoals eerder deze week. 

Wanneer we om 14.30 uur nog steeds geen contact krijgen met de teams besluit ik met mijn Franse maat toch maar vast aan de koe te beginnen. Misschien heeft mijn Frans weer een kleine boost gekregen. Mijn dochters moeten altijd lachen als in Frankrijk de Fransen overgaan op Engels als ik begin te praten. 

Om 15.00 komt de gids plots het dorp inrijden met in het kielzog de 2 gehavende trucks. De terugreis uit de duinen was toch lastiger dan gedacht. 

Als we alle overige lomo's ook overwonnen hebben en uitvoerig afscheid hebben genomen van onze dorpsgenoten en bedienend personeel, zetten we koers richting bivak. 

De achtervolging wordt ingezet naar het Dakar Circus. We hopen over 1,5 dag te arriveren in Salta, waar het gelukkig rustdag is en we op adem kunnen komen. We blijven samen reizen met onze vrienden van Team Overdrive. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten