zaterdag 18 januari 2014

Dat was het dan....op naar Dakar 2015

Gisteren een lange verbinding gehad naar La Serena. Voor onze auto's en trucks geen noemenswaardige problemen. Ook weinig schade dus konden we rond middernacht spontaan nog een feestje bouwen voor de 50e verjaardag van Jan Kraaijvanger. Tevens ons eigen eindfeest omdat de laatste dag van Dakar altijd een hectische wordt. 

Allereerst bleek bij aankomst op bivak dat  de ons toegewezen plaats direct tegen de helikopter landplaats lag. Samen met de enorme stofzooi was iedere beweging van de dingen een vlucht voor een zandstorm. Totdat Eimbert als volleerd luchtverkeersleiders op z'n plat Veghels duidelijk maakte dat ze de aanvliegroute moesten wijzigen.

Waar ons truckteam vannacht al in de kleuren van XDakar gehesen is, heb ik vandaag van plaats gewisseld met Stijn, onze fysiotherapeut, die graag in onze truck mee wilde. 

Vanaf vanmiddag, leert de ervaring, gaat alles in een stroomversnelling. Vanmiddag aankomst in Valpairiso, hotel opzoeken, vanavond Podium, voertuigen in Parc Ferme en tenslotte nog tijd maken voor een Hollands eindfeest. Morgenochtend 08.00 alles naar de haven brengen, door naar het vliegveld voor een binnenlandse vlucht van Santiago naar Buenes Aires om binnen een uur door te vliegen naar Amsterdam. Druk schema, maar wel fijn om weer naar huis te gaan. Met een beetje geluk is er een welkomstparty geregeld en natuurlijk het weerzien met de familie. 

Dakar 2014 is voor ons truckteam op een deceptie uitgelopen door het uitvallen op de 2e Dakardag en de diefstal van onze rallyspullen. Persoonlijk vind ik het jammer dat ik deze Dakar niet meer navigatie ervaring op heb kunnen doen. Daarentegen ben ik blij dat we gebleven zijn om toch nog veel nuttige ondersteuning te kunnen hebben verlenen. In beide teams was het een fantastische werksfeer in voor- en tegenspoed. Ook heb ik weer veel bijgesproken met oude bekenden en nieuwe vrienden gemaakt. 

Wat Dakar 2015 betreft is, net als door vele anderen, al veel gefilosofeerd over veranderingen, ideeën en opties. Ik heb al wel weer een aantal contacten gelegd voor een mogelijk stoeltje voor volgend jaar. Maar zoals al vaker aangegeven: In de Dakar is niets zeker en alles wat je plant, loopt toch anders!!

Ik vond het leuk om mijn ervaringen via dit Blog te kunnen delen en hoop dit volgend jaar weer te kunnen doen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten